16. januára 2008

Stravovacie zvyky po fínsky

Nieže by som bol nespokojný s jedálňami na Slovensku, no pravdu povediac mám rád výber jedla podľa chuti. U nás v jedálni pri Fakulte prírodných vied si človek môže vybrať jedno z troch jedál tak, že v predchádzajúci deň si zvolí jedlo z určitej ponuky a ďalší deň si na základe tejto voľby jedlo môže zjesť. Je to celkom OK. No ja som od mala mal rád "ešte väčší výber". Keď som si prvý krát vyberal jedlo prostredníctvom "švédskych stolov", tak som bol celý bez seba, lebo som si nabral iba to čo som chcel a koľko som toho chcel. Ako som už spomínal, tak naše jedálne na Slovensku majú predvolené jedlá, ktoré sú už kompletné. Jediná vec, čo na tom môžem zmeniť je to, či si zoberiem jeden alebo dva krajce chleba k polievke, alebo si pôjdem viac krát nabrať malinovku. Tu na severe je ale situácia o mnoho iná. Ako náhle vojdem do jedálne a zoberiem si tácku, na ktorú si dám príbor a malý tanierik, mám pred sebou neobmedzené možnosti. Najprv sú mi k dispozícii čerstvo nakrájané chleby, ktoré môžem potrieť jednou z troch, alebo štyroch pomazánok. Ďalej prechádzam popri chladiacom boxe s niekoľkými druhmi šalátov, tieto si vyberám na menší tanierik, koľko mi len žalúdok dokáže stráviť a na koľko sa cítim. V obede pre študentov za 1,4 euro sú zarátané dva poháre. Či si už načapujem do oboch mlieko, kefír, malinovku, či nealkoholické pivo, tento výber je len na mne, samozrejme to môžem aj kombinovať. Na rade je hlavné jedlo, ktoré si každý študent naberie na veľký tanier a tiež má k dispozícii výber minimálne z dvoch druhov jedál. Každý druh hlavného jedla je ale samostatne v nádobách a kombinácia ponúkaných jedál s prílohami je taktiež na študentovi a jeho voľbe.. Veľmi dobré a praktické, každý je to, čo si naloží.. :00000000000














Predstavil som základnú ponuku, ktorá normálne stojí 3,5 euro, no pre študenta so študentskou kartou je iba za spomínané euro+40 centov. V rozšírenej ponuke je hlavné jedlo v normálnej cene za 6 euro, no pre študenta je toto jedlo iba za 3,4 euro. Taktiež dobré, no ako správni Slováci si predsa nebudeme naberať tie drahšie jedlá, keď sa najeme aj lacnejšie a taktiež plnohodnotne.. Jedinou nevýhodou je to, že k dispozícii nie je polievka, tak ako u nás. Ako sa stravujeme v Oulu niečo vyše týždňa, tak sme mali zatiaľ iba jeden-krát polievku a aj to sme nevedeli, že je to polievka..

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

nooooooooo na tom taniery to vypada celkom dobre ale či to tak aj chuti:):):):):):):):)Bajuz dones mi potom nejakú malu špecialitu ktorá by bola na zjedenie:)tiež by som niečo finske ochutnala ci už sladke alebo slane tekute alebo v tuhom stave:):)necham to na teba...

Anonymný povedal(a)...

myslim si, ze to bol iba prvotny osial.. par tyzdnov a budeme sa tesit na nasu domacu stravu, ciiiii sa uz aj teraz na nu tesime?? asi nie som sam.. v obchode je maso drahe, v jedalni mame samu sladku stravu, ale keby buchty na pare, no isto.. omacky sladke, salaty sladke, vsetko sladke, ako keby vo finsku nemali korenie a sol.. My to dost pripomina anglicko, ccccc

Anonymný povedal(a)...

fuuuuuuuuuuuuuuuj tak to musi byt pekný hnus ked všetko sladke to ako v rozpravke Sol nad zlato ked na hostine jedli všetko na sladko tak to mate niečo podobne...aaaaaaa možno budete tučnučký viac ako ja:):):):)ked budete papat stale len sladke...treba to preložit občas nejakžm burgrom aby to tak velmi nebolelo myslim tie sladkosti....