11. januára 2008

Prvé dva dni v škole

Už na druhý deň po našom príchode nas očakávali v škole, aby nás oboznámili so štúdiom a zvykmi tu vo Fínsku. Teda nebola to priamo naša škola, ale jej rektorát.
Mali sme tam byť o pol desiatej no... "žiaľ" nestalo sa tak... stretávka v školskej jedálni (alebo ako to nazvať) a dať si nejaký ten čajík, kávičku a pokecať. Chceli od nás všetkých len základné informácie, tak som to mojou angličtinou nejako vykryl... :) Zistili sme, že v Oulu nie sme jediní Slováci. Stretlo sa nás tam cca 17 a z toho bolo okrem nás ešťe 3 ks Slovákov. Celkom milé zistenie :) Po tom uvítaní sme sa všetci presunuli do prednáškovej miestnosti, kde nás asi šesť hodín bombardovali rôznymi informáciami ako napríklad získať študenskú kartu atď... na konci dňa som mal naozaj dosť.
Na druhý deň ráno to vyzeralo podobne ako deň pred tým, ale boli sme trošku dochvíľnejší. Možno to bolo preto, že sme tentokrát nekráčali na rektorát, ale priamo do našej budovy, ktorá je o podstatný kúsok bližšie.
Vstúpili sme do vchodu našej školy a hneď tam sme zbadali tlupu študentov.. ako som tak po nich pozeral tak sa mi zdalo, že to domorodci nie sú... a ani som sa nemýlil (dalši zahraniční študenti). Čakal nás deň kultúry a života v Oulu (akési oboznámenie sa so zvykmi).
Začali nás kŕmiť rôznymi informáciami aké sú tu zvyky a mravy. Bolo to robené formou prednašky, pomedzi ne nám niečo zaspievali a po obede nám pustili nejaké dva ks filmíkov o Oulu. Jeden z nich sa volal "Oulu - Walk the City" a že vraj ho mal na svedomí slovenský študent, čo tu bol pred pár rokmi, no a mňa ako slováka to celkom potešilo :)
Na samom konci oboznamovania sa s krajinou nám predviedli "divadelnú inscenáciu" o typických postavách (prvkoch) tejto severskej krajiny. Podľa mňa to bolo miestami celkom vtipné... najlepšie asi vidieť.
Po tom všetkom sme boli konečne na konci...

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Hehe, to video "Oulu walk the city" robil Martin Kucmin... bol vo Finsku vtedy, ked aj ja a to videjko vzniklo ako seminarna praca na kurz videa, ktore sme mali v ramci DIME s Vesom (ktovie, ci tam este uci). Tak sa, chlapci, snazte, mozno aj vy vyrobite nieco podobne ;)