12. januára 2008

Ako som sa dostal k mojmu "bicygľu"

MATEJ
Vo Fínsku je veľmi dôležité cestovanie. Keďže nie je MHD-čka lacná záležitosť a každý sa potrebuje dopraviť na určité miesto, či do školy či kam, lacnou alternatívou je preto cestovanie na bicykli. Jedného pekného dňa, kedy neprestajne snežilo, zima bola ako v "Carihrade", zaklopal na dvere susedko z našej chodby, mimochodom to bol pakistánec, ktorý žije v Holandsku a študuje v Birminghame v Anglicku menovaný OMAR. Čiže sa objavil vo dverách.


Že mu spomínal jeden španiel, vraj má na predaj bicykel. Tu v Oulu sa pohybuje cena nového nad 200 euro. Ojazdený stojí v obchode od 70-100 euro. Študenti ale majú vo zvyku si predávať bicykle medzi sebou. Spomínaný Omar ale vybavil super kšeft. Zohnal bicykel, ktorý stál iba 30 euro. No bol by som bez rozumu, keby som to nezobral. Má všetko čo má takýto "cajgeľ" v Oulu mať: nosič, blatníky na obidvoch kolesách, zámok.. No čo viac si môže študent priať.

A NEKÚP TO !!! :)


MIŠO
Kedže sa rozšírilo, že zháňame bicykle.. Sem tam nám niekto zaklopal na dvere a ponúkal nám nejakú mašinu. Ale všetky boli drahé, okolo 60 eur. Asi dva dni po Matejovej kúpe storočia, sa u nás zastavila naša "spojka" s celým intrákom Omar, že má na predaj jeho kamoš ďaľší stroj. Zbehol som s ním dole k bicyklom a vytiahol z kopy jednu starú šunku. Vyskočil som naň a dal si pár šprintov po chodbe.. Bol v pohode, tak som ho išiel k holanďanovi vyplatiť. Chcel za neho 35 eur, čo bola dobrá cena, pretože mal bohatú výbavu - odrazka vpredu, vzadu, na kolesách, nosič, zvonček, zámok, brzda pedálom (ako na BMX, že nemá páčkové brzdy).


Tomáš R.

Z vyššie uvedených dôvodov som sa aj ja zaujímal o kúpu nejakého bicyklu. Nuž ja som nemal také šťastie ako mojí kolegovia Matej a Michal... Ja som zo všetkých strán počúval len samé nelukratívne ponuky... občas mail, občas mi niekto len tak niečo pošepol, no všetko nad 59 euro a nemyslite si že to boli bicykle na úrovni... Po pár ponukách ma to prestávalo baviť.. vždy počúvať za koľko ho kúpil a koľko doň potom vrazil... Raz som sedel za PC a prišiel mi mail s ďalšou ponukou... tak som sa opäť zdvihol a šiel som sa na to pozrieť. Zaklopem na dvere a otvorí mi černoško... Prehodil som s ním slovko a po zhliadnutí ponúkaného tovaru a následného oboznámenia sa s cenou (50 euro) som sa rozhodol to vziať... (jednoducho som to nezvládol...)
Je to "horský" bicykel: svetlo, zámok, nosič (zatiaľ nepoužiteľný) a asi dámsky model... Pravdaže malá osmička na zadnom kolese grátis :)
Nie je to žiadna mašina mojich snov (a asi nie len mojich), ale tak snáď mi poslúži a tešim sa z neho :)

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Drahy Jajo!! Si iny kseftar...ccc...nezapries v sebe obchodneho ducha:)))

Anonymný povedal(a)...

to je proste nas Bajuz kseftar ako bejk a to je len malý kusok s celku
a bicak ten sa úredsa vždy zide:):):):)ked len na kratku trat

Anonymný povedal(a)...

no neviem sestricka moja, ci by som v tomto necase vyberal bike na kratku vzdialenost.. Akurat vcera nasnezilo takych 10-15cm a ked sme isli z futbalu, tak sme sa ale poriadne zapotili, pokym sme ten este neodhrnute sneh na cestach prebrodili..

Anonymný povedal(a)...

aha takže cestujete stale dlhe trate aspon schudnete ked vás krmia tolkými sladkostami:):):)a sport tak to ano leeeeeeeeeeee peeeeeeeeeeeeeekne sportujte