27. januára 2008

Zima je späť

Tomáš - impostor napísal

Pred nedávnom som tu uverejnil článok s názvom Globálne otepľovanie, no teraz by som sa chcel ospravedlniť za šírenie poplašných správ a hneď aj vysvetlím prečo: Dnešný dneň som trávil nad svojou prácou z predmetu Informačné systémy podobne ako moj kolega Michal... (obaja si "dávame" na čas...) máme to odovzdať už o cca dva dni a tak mi veľa času na oddych neostávalo, ale večer predsa Michal dobehol za mnou do izby, že či sa s ním idem niekde prevetrať na bicykli. Ja som hneď súhlasil. Však prečo nie? No len medzi časom sa teplota mimo nášho inernátu trošíčku pozmenila... a tak som pre istotu vo svojom internetovom prehliadači skontroloval doplnok, ktorý mi prezrádza aktuálny stav počasia v Oulu aby som vedel, že čo ma von (v tunajšej "divočine") čaká.. bolo tam napísane: Mostly Cloudly, -12 °C, tak som sa patrične obliekol (termo nátelník, termo spodky, 2 ks termo ponožiek, ešte čosi na to) a šup ho von na bicykel. Previezli sme sa len tak po meste, kde-tu sme zachytili nejaký ten snímok a mne pomaly začínala byť zima. V meste som zbadal teplomer a tak som si ho odfotil. Ukazoval trošku inú tepltu a však pozrite.
Bolo tam nejakých -14°C. Nieže by to bolo veľmi veľa, ale ešte toto odfotiť, tam sa zastaviť a veď sme sa boli prevetrať, tak kam sa budeme ponáhľat.. lenže kam? po chvíli mi už bola taká zima.. juuj moje rúčky a nôžky už nevedeli pomaly čo od radosti, asi som tú teplotu a či oblečenie podcenil... Ponáhľal som sa na internát aby som sa konečne zohrial a tak som Michala trošku nehal za sebou. Konečne som sa dostal do cieľa... no poviem vám bol som rád :) už dávno som tak nepremrzol. Nabudúce sa asi ozaj lepšie oblečiem... Len teraz dúfam, že som to počasie nezakríkol...


Matej - bajuz napísal

Tesne potom, ako sa chlapci vrátili, dostali sme s Tomášom nápad, iba my dvaja, že pôjdeme navštíviť miestny cintorín. Už sme sa ho pokúšali nájsť aj predtým, no nejako sa nám to vtedy nepodarilo a na bicykloch sme sa previezli asi 5km od nášho internátu smerom na juh, keď sme si naivne mysleli, že obchádzame jazero a bola to široká rieka, miestami sa zužovala a inde zase rozširovala, čo nás zmýlilo. No nie o tom som ale chcel. Keď sme odchádzali na cintorín, teplota bola ešte stále -14 stupňov. Skúmaný objekt bol veľký, aj sme sa pofotili a spočiatku nám ani nebola zima.
















No "prišiel na psa mráz" a takmer sme doplatili na to, že naše oblečenie nebolo dostatočne teplé a o necelú hodinu sme už boli späť na internáte. Takmer nám pomrzli nohy, keďže sme si zabudli obliecť termo ponožky. Ale výlet to bol pekný, síce sme boli na bicykloch tam, kde to je zakázané. Michal nám po príchode hlásil, že teplota v Oulu klesla na -17, no kosa ako sa patrí na tieto severne položené miesta Európy :>



Žiadne komentáre: