16. januára 2008

Globálne otepľovanie

Pred odchodom ma všetci tí, čo mali niečo s touto krajinkou niekedy spoločné varovali pred zimou a hovorili mi, aby som si nezabudol teplé oblečenie ako napr.: šál, rukavice, spodky... a však si to asi viete predstaviť. Ja som ich radu poslúchol. Však to určite nemysleli v zlom a pravdupovediac aj ja som si myslel, že keď vystúpim z lietadla, tak tu bude aspoň pol metra snehu a treskúca zima ako vo Vorkute. No už príchodom do Helsínk ma to trošku sklamalo, ale tak bol tam aspoň sneh. Naďalej som dúfal, že po presune na miesto môjho štúdia, čo je asi 200 km od polárneho kruhu to bude o čosi lepšie, a stále nič.. trošku snehu na cestách a chodníkoch ale zima nikde... Síce pár dní po našom príchode sa tu držala teplota niekde tesne pod nulou, ale teraz nám tu už druhý deň prší... Je to niečo strašné. Človek sa teší a teší a stále nič... Domorodci sa nám vyhrážali, že zima ešte len príde, ale ja im už po dnešnom upršanom dni neverím... To globálne otepľovanie je asi naozaj pravda.
Veď je toto normálne?

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

No to je mi novinka. A nam v Irsku snezilo. Niekto to asi poplietol.:)