1. februára 2008

Moje prvé korčule

Fínsko, tiež známe ako krajina tisícich jazier. Keďže sa tu v zimnom obdobi drží teplota ovzdušia zvyčajne pod bodom mrazu, tak tieto jazierka zamŕzajú a zrejme práve preto majú tunajší "domorodci" záľubu v športoch na ľade (no pravdaže nie len v nich).
Doposiaľ ma takáto aktivita na ľade veľmi nezaujala, no možno ma trošku ovplyvnil Michal ešte keď sme boli na slovensku a rozprával o tom ako budeme vo fínsku spolu korčuľovať a to, že neviem korčuľovať ho vôbec nezaujímalo.... Neviem, ale keď som prišiel do tejto krajny a videl som, že tu majú v podstate na každom rohu nejakú celkom dobre udržiavanú ľadovú plochu a veľa ľudí z inernátu chodí korčuľovať, tak som podľahol a šiel som navštíviť hokejový bazár ktorý mi Michal ukázal na mape. Michal mi dal ešte niekoľko dobrých rád ako nakupovať korčule a vyrazil som k mojmu cieľu. V tom obchodíku bol celkom slušný výber hokejových pomôcok a pracoval tam milý fín, ktorý síce nevel veľa po anglicky, ale i napriek tomu mi poradil... skôr, ani nebolo velmi čo poradiť, keďže tam mal iba jeden kus korčúľ ktoré mi sedeli. Veľa som nerozmýšľal (kedže sa veľmi nevyznám) a kúpil som ich. Nerozmýšľal som možno aj preto, lebo som vedel, že večer má isť Michal a ešte niekoľko kusov obyvateľov internátu hrať hokej a tak som sa chcel ísť s nimi. Hňeď po príchode na izbu som sa prezliekol a hurá na klzisko. Teda presnejšie do prezliekárne, ktorá je hneď vedľa neho aby sme sa všetci prezuli.
Moje prvé metre na ľade boli podľa mňa celkom ok :) je pravda, že nie som práve nadané dieťa, ale tak myslím, že to mohlo byť aj horšie. Poviem vám, že pohyb do predu nie je veľmi náročný, no to brzdenie... Občas au, no nie často :) Chalani s ktorými som tam bol, mi dávali neustále nejaké rady i napriek tomu, že boli zaneprázní svojou hrou hokeja a ja som si to vážil :) Vlastne, ja som už od mojích prvých metrov mal hokejku v rukaćh. Neže by som chcel hrať hokej, ale pomáhal som si s ňou udržiavať stabilitu :) však sa pozrite:


Tak a tu máte možnosť vidieť mňa a moje korčule v plnej paráde :) Ja teraz len dúfam, že keď už mám tie svoje prvé korčule, tak sa aj naučím aspoň trošku korčuľovať.

Žiadne komentáre: