1. februára 2008

Sobie šprinty

Dnes sme sa v škole s chalanmi dozvedeli, že v meste sa večer konajú nejaké šprinty sobov. Síce sme nemali ani šajn ako to môže vyzerať, či na nich jazci sedia ako na koňoch alebo ich ťahajú na saniach ako psie záprahy. No kedže ani jeden nevidel soba naživo, nenechali sme si túto príležitosť ujsť. O pol šiestej sme si dali zraz aj s Igorom a Romanou zo Slovenska, ale bohužial bez Tomáša U., ktorý sa cítil trochu chorý. Sadli na bicykle a hurááá pozrieť si dákeho paroháča. Na mieste už boli postavené zábrany ktoré ohraničovali niečo cez 100 metrov dlhý úsek na preteky.


Po hodine nejakých fínskych príhovorov sme sa konečne dočkali. Všetky soby sa najprv aj s majiteľmi a pomocníkmi, ktorí ich držali lebo boli ako divé, trhali so sebou predstavili divákom, pomalým klusom po trati.




A o pár minút to prišlo! Z malých budiek vypustili soby, ktorí ťahali za sebou lyžiara pomocou lana. Takže žiadne sánky ani džokeji. Lyžiari ich pohaňali pomocou lana. Tie soby šprintovali fakt rýchlo, nestačili sme ich fotiť.



Ale bola to fakt sranda. Bola nám dosť zima, tak sme sa pred odchodom pofotili s odychujúcimi sa sobmi, hop na bicykle a rýchlo do sauny na intráku.



PS: Ak vám videá nejdú spustiť v prehliadači Mozilla, skúste použiť Internet Explorer

5 komentárov:

bajuz povedal(a)...

Reagujem na tu debatu po fínsky, kt. je na jednom videu, v podaní slovače .. Michal a prezradíš nám, čo sa ti dnes po nákupoch, na druhý deň po pretekoch sobov, stalo pred Euromarketom v Oulu..?

R@100 povedal(a)...

Miso a to co si tam hovoril na tom videu finsky aj nieco znamenalo alebo len tak? lebo to znelo zaujimavo :D

Mikele povedal(a)...

Co sa tyka toho Euromarketu, rozpravam sa s chalanmi pri bicykloch a len nejak zmlkli pri mojom monologu, a vravia mi, ze mi starsia pani nieco keca po finsky. Otocim sa na nu lebo mi kecala od chrbta. Ale zachytil som asi len posledne slovo.. ako som neskor zistil pytala sa ma znaaaaamu to finsku vetu: Mista masta? Odkial si.. Kedze som ju nejak nevnimal len som jej povedal anglicky, ze nerozumiem po finsky. Chalani vsak pohotovo odpovedali svorne Mina olen Slovakiasta. Sme so slovenska :D este splietala nieco z Prahou, chcela urobit dojem ale chalani opat pohotovo odpovedali Tsekkista, teda ze je to v Cechach.

Mikele povedal(a)...

to R@100: Slova boli finske, ale myslim, ze som pouzil zly cas, predstavoval som vam atmosferu pretekov. A v prvej vete som pouzil opacny slovosled, snad sa to ucitelka finstiny nedozvie.

Unknown povedal(a)...

finstina je celkom smutny jazyk, ako keby mal hovoriaci recovu vadu, aspon mne to tak znie, ale sobiky su velmi pekne a hlavne veeeelmi rychle